HARAM İÇERİKLİ İLAÇLAR VE KLİNİK ALTERNATİFLERİ
Hoşgeldiniz: Gıda Raporu - Yediklerimiz İçtiklerimiz Helal mi?
ANA SAYFAHELAL-HARAME KATKI MADDELERIZIYARETCI DEFTERI
URUNLERDE KATKI MADDELERIYENIDEN GIDA RAPORUSIK SORULAN SORULARNEDEN UYE OLMALIYIZ?


· Ana Sayfa
· En çok okunanlar
· Konular
· Makale Arşivi
· Site İçi Arama
· Sitemizi Tavsiye Edin
· İrtibat / Eleştirileriniz
· Ziyaretçi Defteri

RADYO GIMDES

YASAL UYARI

Son Çıkan Kitaplarımız
Helal Lokma kitabı

Daru'l Halal Medresesi
Daru'l Halal Medresesi

Günün Ayeti
"İnanan erkek ve kadınları,yapmadıkları bir işten ötürü incitenler,şüphesiz ki iftira etmiş ve apaçık bir günah yüklenmişlerdir." Ahzab 58

Günün Hadisi
"Muhakkak ki Allah Teala sizin şekillerinize ve mallarınıza bakmaz.Ancak ve ancak kalblerinize ve amellerinize bakar." İmam-ı Ahmed, Müslim

EDİTÖR'DEN MESAJLAR
  • Bu Site Niçin kuruldu?
  • Gıda Raporu Kitabı Hakkında
  • Muhterem Ziyaretçilerimiz!
  • Üretici, İthalatçı, Satıcı, Kamu Yöneticisi ve Tüketicilerimize Duyurudur
  • Gıda Günlüğü Hizmetinizde
  • Domuz Tartışması
  • Okuyucu Sorularına Cevabımız

  • Site İstastiği
    şu ana kadar
    47035365
    sayfa izlenimi aldık. Başlangıç: 01/02/2003

    Reklamlar

     

    HARAM İÇERİKLİ İLAÇLAR VE KLİNİK ALTERNATİFLERİ


    Gönderen:huseyin Tarih: 25/04/2014 23:45
    ilaclar MÜSLÜMAN HASTALARIN TEDAVİSİNDE VE İLAÇ UYGULAMASINDAKİ PROBLEMLER. 4

    HARAM İÇERİKLİ İLAÇLAR VE KLİNİK ALTERNATİFLERİ


    Peygamber efendimiz(s.a.v)’den mevzu ile ilgili Hadis-i şerifler:

    “Kim şarapla tedavi olursa, Allah ona şifa vermez.” (Ebu Davut, Tirmizi).

    Neseî'nin Sünen'inde rivayet edildiğine göre: “Bir hekim Peygamber'in yanında kurbağayla tedaviden söz etmişti, bunun üzerine Peygamber s.a.v., hekimi kurbağa öldürmekten menetti”

    Buhârî Sahîh'inde İbn-i Mes'ud'dan şöyle nakleder: “Allah şifanızı size haram kılınan şeylerde yaratmamıştır.”

    “Ebû'd-Derdâ’dan, Resulüllah s.a.v. şöyle buyurdu: ''Şüphesiz Allah, derdi de dermanını da indirmiş, her derdin dermanını yaratmıştır. O halde tedavi olunuz fakat haram şeylerle tedavi olmayınız." Ebû Dâvûd

    Haramdan şifa beklemek Hastanın ilaçtan fayda görmesi, ilacın iyi olduğunu kabul etmesi ve faydasına inanmasıdır. Halbuki, Allah c.c. haram maddede şifa bereketini yaratmamıştır.

    Peygamber efendimiz(s.a.v)’in şöyle buyurduğu zikredilir: “Kim şarapla tedavi olursa,Allah ona şifa vermez.” (Ebu Davut, Tirmizi).

    Kur'ân-ı Kerîm'de Hz. Peygam­berden (s.a.v) bahsedilirken, "Onlara kötü ve pis şeyleri haram kılar" (A'râf 7/157)den­mektedir.

    Sünenin'de Ebû Hureyre'nin şöyle dediği rivayet edilir: “Resulüllah s.a.v., pis sayılan ilaçlarla tedaviyi yasaklamıştır.“

    Bu ana anlayış içerisinde olmak durumunda olan Müslüman Hastalar ve bakıcıları ilaç tedavisini öğrenmek ve anlamak istemektedirler bu yüzden tedavileri konusundaki kararlara dâhil edilmelidirler.

    Önerilen ilacın içeriğini ve nelerden oluştuğu ve nereden geldiği hakkında bilgi sahibi olması, insanların inançlarına saygı gösterildiğinin kanıtlanmasında ilk adımı teşkil eder.

    Reçete yazılmadan ve ilacın kullanılma zamanından çok önce bu konuya değinmek önemlidir. Böylece, uygun ilaçlar önceden hazır edilebilir.

    Unutmayın ki,konuyu dile getirmenin en uygun zamanı, hekim, hemşire veya eczacınızla durumunuzun ilk değerlendirmesinin yapıldığı vakittir.

    Hekim, hemşire veya eczacımla haram katkılı ilaçlar hakkında neden konuşmalıyım?

    Bir hasta olarak tedaviniz hakkındaki kararlara dâhil olmak istemelisiniz. Bu şekilde; inancınıza uygun tedaviyi istemeniz sağlanmış olacaktır. İnancınıza rağmen; Neden belirli bir ilacın yazıldığını, Nasıl alınması gerektiğini, Beklenen faydasını, oluşabilecek potansiyel istenmeyen etkileri anlayabilirsiniz.

    Bu anlayış, tedavide sizin onayınızın alınmasının esas parçasıdır. Bu, ayrıca ilaçları istenildiği gibi almanıza ve tedaviden maksimum fayda sağlamanıza yardım eder.

    Pek çok insan için ağız, iğne ve diğer yollarla haram katkılı ilaç alınması, teklifi dahi kabul edilemez ve bunun nedenleri de tartışılmaz.

    Modern Dünyada artık hastalar kendi kararlarını verme hakkına sahiptir ve kendi kararlarını vermede özgürdür görüşü desteklenmektedir. Bu hakkınızı haram katkılı ilaçlar konusunda da kullanabilmelisiniz.

    Hekim, hemşire veya eczacım haram kaynaklı tedavi istemediğimi nasıl bilecek?


    Haram kaynaklı ilaç tedavisi konusunu her zaman gündeme getirmekte kendinizi özgür hissedin, fakat ideal olan tedavi için reçete yazılmadan önce bunu yapmaktır. Hekiminize görüşlerinizi mümkün olduğu kadar erken iletmeniz, doktorunuzun reçete yazarken durumun farkında olması açısından önemlidir. Ancak onlara anlattığınız sürece hekim, hemşire ve eczacınızın sizin inançlarınızın fakında olabileceğini unutmayınız. Karar vermek için uygun bilgiyi edinme hakkına sahipsiniz.

    Örnek olarak,

    “Bir Müslüman olarak ilaçlarımdan her hangi birisinin domuz veya herhangi bir hayvan veya alkol katkılı olmasını istemiyorum.” …diyebilmelisiniz.

    Şunu bilmeniz gerekir ki ne hekimlere, ne hemşirelere, ne de eczacılara tahsilleri boyunca tedavileri ile meşgul olacakları Müslümanların inaçlarından kaynaklanacak gereksinimleri hakkında en küçük bilgi dahi öğretilmemektedir.Özellikle böyle bir ders müfredata konulmaz. Talebe kendi özel merakı ile birşeyler araştırarak öğrenebilmişse öğrenmiştir.

    Eğer ilaç yazmakla sorumluysanız, bu eksikliğinizin farkına vararak. Büyüklenmeden hastanın bu gibi sorgulamalarını anlayışla karşılayın ve onu tatmin edebilecek çözümleri bulun. Hastayı ilk değerlendirdiğiniz zaman konuyu gündeme getirmeniz en uygunudur. Hastanın günlük yaşamı hakkındaki sorularınız onun dini hassasiyetini, hâlihazırdaki ilaçlarını ve yemek tercihlerini kapsamalıdır.

    Hasta olarak tedavinizle ilgilenen herkesin sizin tercihlerinizin farkında olmalarını sağlamanın imkânı olup olmadığını mutlaka soruşturmalısınız.

    Acil durumlarda ne olacak?

    Acil durumlarda dahi hastalar ve bakıcıları uygun tedavi seçenekleri hakkında bilgilendirilme ve buna dayanarak bir karara varma hakkına sahiptirler.

    Bu, bazı kimselerin haram katkılı ilaç tedavisini tamamen reddedeceği manasına gelebilir. Bu bilgi ve kişinin kayıtlarındaki değerlendirmenin bir özeti, varılan karar ile birlikte kişinin tedavisi ve bakımından sorumlu olan tüm kişilerin bunun sebeplerini bilmesi için kayıt altına alınmalıdır.

    Koruyucu Hekimlik

    4 adımda anlatmaya çalıştığımız “MÜSLÜMAN HASTALARIN TEDAVİSİNDE VE İLAÇ UYGULAMASINDAKİ PROBLEMLER” seri makalelerimizde, hastalıklarımızda karşı karşıya kaldığımız yakın çevremizdeki hastane, hekim, hemşire, eczacı ve ilaç sarmalının hiçbiri Müslüman inancı esas alınarak dizayn edilmemiştir. Yaklaşık yüz yıldır bu acı tablo karşımızda durmaktadır. Eskiden bizim toplumumuzda Koruyu Hekimlik ağırlıklı olarak geçerli iken bugün sadece sözü edilen uygulaması olmayan bir kavram haline getirilmiştir.

    Dünyaca meşhur Alman Kalp damar ve Kanser uzmanı Dr. Budwig de bir makalesinde hastalıklarla mücadelede batı uygulamasını tenkid ederken “Dogu’da koruyucu hekimlik uygulanır ve batıda ise geleneksel tıp uygulanır.”ifadesini vurguluyor.

    Bütün insanlığı ilaç kolik haline getiren batı hegomanyasından biran evvel kurtulmak ve kendi kültürümüze, kendi yaşam sistemimize, Tıbb-ı Nebevi(s.a.v.) … dediğimiz Koruyucu Hekimliği esas alan Sağlık ve Beslenme alışkanlıklarımıza biran evvel dönmemiz dileği ile



     
    Haber Puanlama
    Ortalama Puan: 4.92
    Toplam Oy: 14


    Lütfen bu haberi puanlamak için bir saniyenizi ayırın:

    Kötü
    İdare Eder
    İyi
    Çok İyi
    Mükemmel



    Seçenekler
    Bu Haberi Arkadaşına Gönder  Bu Haberi Arkadaşına Gönder

    

    Gıda Raporu 2003-2017
    1024x768 Ekran Çözünürlüğünde Tasarlanmıştır
    RSS
    Her Hakkı Saklıdır İzinsiz Alıntı Yapılamaz.