ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİNDE HELAL GIDA VE GİMDES ANLATILDI
Hoşgeldiniz: Gıda Raporu - Yediklerimiz İçtiklerimiz Helal mi?
ANA SAYFAHELAL-HARAME KATKI MADDELERIZIYARETCI DEFTERI
URUNLERDE KATKI MADDELERIYENIDEN GIDA RAPORUSIK SORULAN SORULARNEDEN UYE OLMALIYIZ?


· Ana Sayfa
· En çok okunanlar
· Konular
· Makale Arşivi
· Site İçi Arama
· Sitemizi Tavsiye Edin
· İrtibat / Eleştirileriniz
· Ziyaretçi Defteri

RADYO GIMDES

YASAL UYARI

Son Çıkan Kitaplarımız
Helal Lokma kitabı

Daru'l Halal Medresesi
Daru'l Halal Medresesi

Günün Ayeti
"Kitap ehlinden bir grup sizi saptırmak istediler, halbûki sırf kendilerini saptırıyorlar da farkına varmıyorlar." Ali İmran 69

Günün Hadisi
"(Hammaddesinden şarap yapmak maksadıyla) sıkana ve sıktırana, içene ve sakilik yapana, (imalathaneden veya depodan, toptancıdan perakendeciye veya müstehlike kadar) taşıyana ve taşıtana, satana ve satın alana, bağışlayana, bunun parasını yiyene." Hz.Enes(r.a.)

EDİTÖR'DEN MESAJLAR
  • Bu Site Niçin kuruldu?
  • Gıda Raporu Kitabı Hakkında
  • Muhterem Ziyaretçilerimiz!
  • Üretici, İthalatçı, Satıcı, Kamu Yöneticisi ve Tüketicilerimize Duyurudur
  • Gıda Günlüğü Hizmetinizde
  • Domuz Tartışması
  • Okuyucu Sorularına Cevabımız

  • Site İstastiği
    şu ana kadar
    45103940
    sayfa izlenimi aldık. Başlangıç: 01/02/2003

    Reklamlar

     

    ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİNDE HELAL GIDA VE GİMDES ANLATILDI


    Gönderen:huseyin Tarih: 06/12/2018 23:02
    konferans ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİNDE HELAL GIDA VE GİMDES ANLATILDI

    Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi İslami İlimler Fakültesinde faaliyet gösteren İlim ve Fikir Kulübü organizasyonu ile üniversite öğrencilerine yönelik gerçekleştirilen konferansta "Helal Gıda" anlatıldı.

    05.12.2018 tarihinde, Üniversite kampüsünde bulunan konferans salonunda yapılan programda GİMDES Bilim Teknik Kurulu üyesi ve Ankara Temsilcisi Ziraat Yüksek Mühendisi Suat SEZER, "Helal Gıda ve GİMDES" başlıklı sunu üzerinden, soru cevaplar ile beraber yaklaşık iki saatlik bir anlatım gerçekleştirdi.

    SEZER konuşmasına; "İlim ve Fikir Kulübü Akademik Danışmanı Abdullah AYDIN Hocama böyle bir çalışmaya rehberlik ettiği için, Kulüp Başkanı Yarensu BİÇİM ve yardımcısı Ayşe SOLAK Hanımefendilere gösterdikleri gayret ve konu seçimindeki hassasiyetleri için teşekkür ediyorum, siz değerli katılımcıları da hürmet ve muhabbetle selamlıyorum" diyerek başladı ve sözlerine şöyle devam etti; "Değerli kardeşlerim, biz bu dünyada yaşamıyoruz, bu dünyadan geçiyoruz. "Yaşamak" kelimesi, kavramsal olarak kalıcılığı ve sürekliliği çağrıştırır, halbuki bizim bu dünyada geçici bir süre bulunduğumuz kesin, süremizin ne zaman bittiğini/biteceğini de bilmiyoruz. Yarına garantimiz yok, ölüm her an bizi bulabilir. Yaratılış gayemiz belli, yapmamız ve yapmamamız gerekenler bize bildirilmiş, bunun sonunda da hesaba çekileceğimizi de biliyoruz, iman ediyoruz. O zaman yapmamız gereken, Allah'ın cc rızasını kazanıp, ebedi saadet yurdu olan cennete ulaştıracak salih ameller ile haram, helal kurallarına riayet etmek değilmidir, akıl bunun için verilmiş değilmidir?

    Kur'an Kerimde bir çok ayeti kerimede "Helal" ve "Tayyip" kavramları ayrı ayrı geçer, şu dört ayeti kerimede ise birlikte "Helalen ve Tayyiben" şeklinde birlikte zikredilmişlerdir, o ayetler; Bakara-168, Maide-88, Enfal-69 ve Nahl-114. ayetlerdir. Buradaki "Helal" kavramı biliniyor; ayet ve hadisler ile izin verilen, caiz olan şeylerdir. Peki, "Tayyip" ne demektir? Tayyip kelimesi Kur'an-ı Kerimde geçtiği ayette, kullanıldığı yere ve cümlenin gelişine göre bir çok anlamlara karşılık gelmektedir; iyi, hoş, güzel, temiz, pak ve benzeri gibi. GİMDES Fıkıh Kurulu, "Tayyip" kavramına, bu anlamlarına ilaveten "sağlıklı" ve "kaliteli" anlamlarını da yükleyerek, sertifikasyon işlemlerinin bu çerçevede değerlendirilerek yapılmasını kararlaştırmıştır. Yani mamül bir ürünün, gıda katkı maddesinin helallik açısından bir proplemi olmayabilir ama sağlıklı değilse, insan sağlığına zararlı olduğu tıbben ve ilmen ortaya konmuş ise bu ürün "Tayyip" şartı karşılamıyor demektir. Helallik, daha çok hayvansal ve bitkisel menşeili katkı maddelerinde aranırken, tayyip olma şartı ise daha çok kimyevi ve sentetik olarak elde edilmiş olanlarda aranır.

    Ülkemizde, tükettiğimiz gıda ve içeceklerimizde kullanılan "Gıda Katkı Maddeleri" nin gıda sanayiinde kullanılmasını düzenleyen, denetim ve kontrollerinin nasıl yapılacağını belirleyen mevzuat yani "Gıda Kodeksi" tamamen Avrupa Birliği (AB) normlarına göre belirlenmiştir, AB Gıda Kodeksine uyum esas alınmıştır. Yani bizim inanç yönünden hassasiyetlerimizi tam olarak karşılamamaktadır, kriterleri arasında helal ve haram kavramları yoktur. Bunun için halkının % 99'u müslüman olan bir ülkede yaşıyoruz, helal sertifikasına ne gerek var rehavetine kapılmamalıyız. Çünkü, ülkemizde mamül (ambalajlı, paketli) gıdalar, maalesef AB GIda Kodeksine uyumlu mevzuat ile batı üretim teknikleri ve batıda kullanılan gıda katkı maddeleri ile üretilmektedir. Onun için yediğimiz ve içtiğimiz her lokmaya dikkat etmeliyiz. Misalen:Özellikle gazlı içeceklerde, üretim aşamasında dışarıdan katılan aromanın açığa çıkması esnasında, aromayı taşıyıcı ve çözücü olarak kullanılabilen alkolün de açığa çıkması ile bu içeceklerde yasal olarak 3 gr/Lt yani %0,3 alkol bulunabilmektedir. "Çoğu haram olan şeyin azıda haramdır" temel kuralı gereği bu aromalı içecekler şüpheli duruma düşmektedir. Yani mevzuat açısından hiç bir sorun yoktur, yasaldır ancak islam fıkhı açısından uygun değildir. Üretim aşamasında kullanılan aromanın, haram olan alkol ile muamele edilmesi zorunluluk değil tamamen bir tercihtir. Yoksa Allah'ın cc bizi haram kullanmaya mecbur bıraktığı gibi bir sonuç ortaya çıkar, helal olan alternatifleri varken ekonomik vb saikler ile çoğunlukla alkol kullanılmaktadır. Bu durum sadece içeceklerde değil maalesef gıda katkı maddesi kullanılan tüm ürünler ve özellikle ilaç sektörü için göz önünde tutulması gereken bir zorunluluktur.

    Değerli kardeşlerim, bir fikir ve kanaat sahibi olmak için öncelikle bilgi sahibi olmak gerekir. Ama sahip olunan bu kanaat de her zaman yeterli olmayabilir, güven duyulacak kurumlar da olmalıdır. Şöyleki; ülkemizde üretilen mamül gıdaların, üretim aşamaları ve kullanılan katkı maddeleri ile ilgili şimdi burada olduğu gibi dinleyerek, okuyarak, sorarak bilgi sahibi olur, bununla tercihlerimizi belirleriz. Ama bir de kime güveneceğimizi bilmez/belirlemezsek, yanılabiliriz, yanlışa düşebiliriz. Allah cc korusun helal gıda tercih ediyoruz diye şüpheli hatta haram bulaşmış ürünler tüketebiliriz. Bunun için GİMDES olarak diyoruz ki; Güvenilir bir sertifikasyon kurumunun sahip olması gereken asgari özellikler şunlardır:

    1- İşinin Uzmanı Olmalı (Ehil kişiler);
    Helal Sertifikalamada önemli olan teknik ve fıkıh konusu birlikte ele alınmalı,
    2-Sadece Alim Değil, Amil Olmalı; Özel hayatlarında da Helal’i yaşayıp uygulayan kişiler olmalı,
    3-Hür, Bağımsız ve Objektif Olmalı; Ağızları bağlı, amirlerine bakarak karar veren konumda olmamalı.
    4-Güvenilir(muteber) Olmalı; Hem fıkhen hem de yaptığı işlemlere göre kendisine olan güveni sarsacak özellikleri olmamalı. Hem harama hem de helale belge düzenleme konumunda olmamalı.

    Allah cc hatalarımızı ve kusurlarımızı bağışlasın, hakkı hak olarak bilmeyi ve yapmayı, batılı da batıl olarak bilmeyi ve kaçınmayı nasip eylesin. Batılı hakka karıştıranlardan eylemesin." diyerek sözlerini tamamladı. Sorular cevaplandırıldıktan sonra son olarak İlim ve Fikir Kulübü Akademik Danışmanı Abdullah AYDIN Hoca tarafından sunumlarından dolayı,SEZER'e kulüp adına bir plaket ve Seyh Edebali Üniversitesi adına teşekkür belgesi verilmiştir.

    konferans


     
    Haber Puanlama
    Ortalama Puan: 5
    Toplam Oy: 4


    Lütfen bu haberi puanlamak için bir saniyenizi ayırın:

    Kötü
    İdare Eder
    İyi
    Çok İyi
    Mükemmel



    Seçenekler
    Bu Haberi Arkadaşına Gönder  Bu Haberi Arkadaşına Gönder

    

    Gıda Raporu 2003-2017
    1024x768 Ekran Çözünürlüğünde Tasarlanmıştır
    RSS
    Her Hakkı Saklıdır İzinsiz Alıntı Yapılamaz.