Bugünün bazı alimleri, Ehl-i kitabın kestiği hayvanın
etinin de yenmesinde mahzur görüyorlar.
Bu alimlerin görüşkeri kısaca şöyledir:
Allah Kuran-ı Kerim’de buyuruyor:
“Bugün size temiz ve iyi şeyler helâl
kılınmıştır. Kendilerine kitap verilenlerin yiyeceği size helâldir, sizin
yiyeceğiniz de onlara helâldir.” (Ayet 5/5)
Yukarıdaki ayet açıkca, Ehl-i Kitabın kestiği
hayvanın etinin yenebileceğini ifade ediyor. Ancak,
Kuran-ı Kerimi tam
anlayabilmek için temel bir prensibi aklımızda tutmalıyız. O da : “Kuran-ı
Kerim’in bir kısmını, diğer kısmı açıklar”. Bu sebeple, bu ayet, aynı konudaki
başka ayetler ışığında anlaşılmalıdır. Bu ayet ise şöyledir:
“Üzerine Allah’ın adı anılmadan kesilen
hayvanların etlerinden yemeyin. Çünkü onu yemek günahtır.” (Ayet 6/121)
Birinci ayet açıkca Ehl-i Kitabın kestiği
hayvanın etinin helâl olduğunu ifade ederken, ikinci ayette ise Allah’ın adı
anılmadan kesilen hayvanın etinin yenmemesi isteniyor. Bu iki ayetin ışığında,
kesim esnasında Allah’ın adının anılması şartı ile
Ehl-i Kitabın kestiği hayvanın etinin yenebileceği
anlaşılır. Ehl-i Kitap, eti helâl kılınmış bir hayvanı boğazlarken Allah’ın
adını anıyorsa onun kestiği hayvan Müsliman’a da helâl olur. Bu sebepten dolayı
müşrikin kestiği hayvanın eti helâl olmuyor.
Bugünün ehl-i kitabı ise dini, itikadı zayıf
olarak tanınmaktadır. Bu sebeple, Allah / God’ ın adıyla kesim yaptığını garanti
etmek mümkün değildir. Ayrıca,
helâl / haram ile ilişkiki konularda daha fazla
güvenirlikleri söz konusu değildir.
Allah en iyisini
bilir.